Äntligen hemma!

Hejj alla där!
Fjällen (Mavas) var jätte kul! Fast vi hade ju inte precis bästa vädret, typ snöstorm tisdag onsdag.. 
Lördag var en dimmig och kall dag att åka skoter, jag lovar, deet var typ 30-  ute över Iggis-sjön! Och vår packpulka gick sövder och det var jätte trångt i pulkan .
 När vi äntligen kom fram så frös nog alla (alla = Annica, Per, Edvin   Maritha, Ida, Fredde, Anna  Pappa, Carl, Jag - plus alla hundar) och ville in och värma sig i stugorna..
  Jag var utan mobilen i en vecka!!! :O Inte kul, nu när jag har gratis sms och allt!
Vi bastade två gånger(det var skönt och kunna duscha, men vi ducshade i batsun). Allt som allt var det FEM hundar och det kna man säga var ett riktigt hundliv xD
Jag har tagit bilder, men kameran ligger i väskan, och har inte riktigt tid att ladda över bilderna nu..
 Frasse klarade sig bra i allt deet kalla, han är ju van att bara vara ute i högst en halvtimme, nu hadlade kanske om halva dagarna och sånt..  Han frös litegrann, men lekte mycket med de andra hundarna och var väldigt tuff :D
 Vi fiskade inte så ofta p.g.a vädret .. Jag fick fyra fiskar, på typ tre dagar, (så mkt fiskade vi :O )kunde ha fått mer, men jag fick nnog ganska mkt jämfört med de andra i gänget (a)
Jag har åkt och kört skoter ganska mkt, tolkat Edde och Carl, och dom har tolkat mig :D Skitkul! När vi kommit till gränsen så packade vi ihop och åkte hemmåt, fats Jag, moster, Anna, Fredde stannade i Vuogga(-tjålme) tills på måndag.
Följde Anna och Fredde hem till A-jaur till på tisdag. Hade tänkt stanna längre, men ska till tandläkar'n imorrn (onsdag), och det är på Skeå lasarett, inte en vanlig undersökning iaf , så den gick inte och booka om .. Ska upp typ mellan halv sju och sju för de! :O  Jag längtar INTE
 Skönt att komma hem och träffa alla, vill vara med kompisar nu, det var ett rejält tag sen! Eller hur?  Nu ska jag snurra runt på datorn ett tag, sen ska jag rengöra Burres bur ( :/ ) och filosofera lite..
 Harebra! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0