sommar, sol, bad och solbränna

Hejjsan!


Jag kan säga att jG Hr baDt och solat och bränt mig dom senaste dagarna!

(torsdag)

Vaar på DAnielSten (där farmor och farfar har husvagn) med pappa lillebror Celia och Alva :)
Där badade vi hela dagen och byggde nåt slags sandslott, men ett missbildat ett, men ändå! ;P

Brände mig ordentligt där, var så smart att jag smorde in Celia, men inte mig själv!
Kunde knappt sova, och har badadat med t-shirt dom senaste dagarna, men, man fryser åtminstonde inte lika mycket när man kommer upp från badet! ;)

(fredag)

Pumpade upp vår lilla gummibåt med Paulina och rodde ut till kalholmen :D
Eller, inte jag, Pajjo rodde :p
Vi bbadade och var helt vilda xD    
Vi var ute och badade i hela fem timmar, ..
Fast, vi var vid en brygga oxå, där jag lärde mig att dyka, och jag kallar det för Köttbullsståendehoppandedykning! Hehe, fråga mig varför sen, för det är svårt och förklara det såhär.. :p

Var med Ellen sen, jag och Pajjo cyklade till henne, precis efter att vi ätit den en timme sen mumsig tacos xD
Vi badade och hoppade studsmatta :)

(lördag)

Så var jag och badade på DanielSten (utan nån kompis , för alla var upptagna, eller ville inte :/ ) igen, fast, med hela familje, Celia och mamma och pappas kompis Marianne :) och Frasse såklart!
Det var inte lika varmt i vattnet då som i torsdags!
Jättekallt i vattnet och blåsigt, fast vääääldigt varmt i luften!
Badade litegrann, doppade mig TVÅ gånger, i det ISKALLA vattnet! :D
Solade och läste lite bok ..

När jag kom hem så tjafsade jag runt, och åt middag, när vi satt oss vid bastun (åt middag där, på vår minialtan där), så kom Ellen ..
Skulle sova över där, men hon skulle komma till mig först :D

Hehe, Celia tog tillfället i akt och lekte med Ellen, hoppade studsmatta, och lekte typ att Celia var en blomma, ja, jag vet inte allt vad dom lekte :P

När vi kom till Ellen, så hoppade vi nästan direkt i badet :D
Det var ganska kallt, men det var juh ändå vid åtta tiden, tror jag ..
Sen hade vi kul, busringde meh, typ vid tolvslaget xD

När vi vaknade (08.10) så tog det två timmar innan vi åt frukost xD

Sen badade vi prakitskt taget hela dan..
Men vi fångade spigg, ( det var tänkt så) eller, det vart små abborrrrar, och en ganska stor abborre med en hov :D jag fångade alla, det var typ ... hmm, typ, jättestor iaf! xD

Sen åt jag en jätte mumsig llunch, hos Ellen, och tro mig!, dom har ALDRIG lagat en äcklig maträtt! T.ex rödbettssoppan, den lät äcklig, men den var jätte god! Dom har tummen upp i gott ryckte! ;)

Sen for jag hem, slängde mig i duschen, och åkte förväntansfull till nordanå, där mostra kusin och Fredde :D
Vi skulle se på sommarteatern, Hemsöborna. Den var långtråkig i början, men vart bättre i mitten, och i slutet ägde den!

Sen for vi och åt på O'leareys , jag åt små revbensspjäll och pommes, det smakade ingeting, och var jättekladdigt!
Skulle ha tagit nåt annat, men fick beslutsångest, och tog det första bästa..

Nu har jag skrivit jätte mycket!

Villl bara säga att. i helgen är det juh stadsfesten här i Skellefteå, och har nästan ingen och gå med! Nån är kanske, och nån har jag frågat för ett tag sen, men har säkert glömt bort det ..

hare gött i sommarvärmen!

puuss&kram

Kommentarer
Postat av: Helenawj

haha, jag vet. Stört att skylla på mej, men men jag vet iallafall mkt väl att det inte är jag :P nästa gång borde hon tänka sej för innan hon skäller ut nån

2009-06-30 @ 23:39:32
URL: http://helenawj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0