Onsdag

Hejj!

Idag så vare vanlig skoldag. Eller nästan..
Först bild, so, lunch, svenska.. typ 45 minuter svenska, sen bar det av till Örjanshallen  för där skulle vi kolla på en dansuppvisning.. efter det lite matte..
Dansen var helvild, om jag så kan kalla det dans xD dom skrek lite här å där, lät som hundar å en ylade som en varg, stirrade på en, utan att vika undan blicken. Vissa kallade den "sexdansen" hahaha, vet inte om jag riktigt håller med om det, men de såg nästan lite ut så =P
Dansen kallas "Kamuyot" .. ModerDans kan det oxå ha varit..
Jag letade runt lite om denna dans å jag hitta dethär :
Dansarna är 16 st. mellan 18 — 27 år och från 10 länder och valdes ut i somras efter en audition i Hallunda. I befintligt ljus men med en något förhöjd temperatur kommer eleverna att få ta del av Ohad Naharin explosiva dans som inte kommer att lämna någon elev oberörd. Hans dansteknik heter Gaga och det handlar om att hitta det personliga hos varje dansare. Det är en serie rörelser som sprider sig genom kroppen, inga ord och effekter men likväl väldigt effektfullt. Detta sker till tonerna av en del kända signaturmelodier samt japansk pop o reggae.

Här kommer lite bilder, som jag hittade :











Såhär såg dom ut

Denhär är på tidningen



ska ner å äta nu, njut av datorn medans ni kan! ;]

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0